Financiële administratie

De basis van inzicht in je bedrijfsvoering is de financiële administratie. De basis moet derhalve betrouwbaar zijn, een weergave van de aangeleverde stukken van en door de ondernemer.

JSAK verzorgt vanaf invoer/verwerking van mutaties tot en met het verslag van de jaarcijfers.

De werkzaamheden kunnen variëren van het uitwerken van (digitaal) aangeleverde mutaties tot en met het volledig verzorgen van de mutaties. Vanuit de gegevens worden verbandcontroles gelegd. De resultaten van de uitwerking worden besproken, waarbij de aandacht gevestigd wordt op verbeterpunten, maar zeker ook de goed lopende activiteiten worden genoemd.

In het algemeen heb jij als ondernemer een goed inzicht en gevoel bij jouw onderneming. De administratie geeft daar een bevestiging van of een indicatie als de uitkomst van de cijfers tijdelijk afwijkt van het gevoel.

Door drukke werkzaamheden in je onderneming kan de administratie wel eens ondergeschikt raken. Dat is begrijpelijk, want ondernemen is wat je het liefste doet. Jij de onderneming, JSAK de administratie.

Per jaar, kwartaal of zelfs per maand al naar gelang de behoefte, is een bespreking van de cijfers mogelijk.

Er is kennis van verschillende branches, waaronder de horeca, groothandel, bouw gerelateerde en vrije beroepen de boventoon voeren.

Salarisadministratie

De salarisadministratie tot 20 FTE wordt uit handen genomen. Aanlevering van de mutaties kan op verschillende manieren maar een vast tijdstip geeft voor beide partijen rust en zekerheid op tijdige verwerking.

  • Maandelijks (of 4-wekelijks) wordt:
  • verloont op basis van gewerkte uren/dagen registratie;
  • de aangifte loonheffing samengesteld en digitaal aangeboden bij de Belastingdienst;
  • de verlofregistratie bijgehouden;
  • ziek- en hersteld meldingen verwerkt;
  • cao regels gevolgd;
  • werkkostenregeling bijgehouden;
  • arbeidsovereenkomsten opgesteld;
  • digitaal loket voor de ondernemer/werkgever;
  • digitaal loket voor de werknemer.
Belastingzaken

Na de verwerking van de maandelijkse of kwartaal administratie is het tijd voor de aangifte omzetbelasting. Uit de bijgewerkte financiële cijfers volgen de actuele gegevens voor het samenstellen van de aangifte omzetbelasting. Deze aangifte wordt digitaal aangeleverd bij de Belastingdienst. Over de af te dragen of te vorderen omzetbelasting wordt tijdig gecommuniceerd. Indien van toepassing wordt tevens de aangifte intracommunautaire diensten/leveringen ingediend.

Na afloop van het boekjaar wordt de jaarrekening opgemaakt als basis voor de aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting. Het is voor jou als ondernemer prettig tijdig te weten wat de fiscale consequentie inhoud van het harde werken over het afgelopen jaar. Je wordt daar snel over geïnformeerd in de bespreking. De aanslagen volgen vanuit de Belastingdienst nadat de aangiftes digitaal zijn aangeleverd.

Het is wel zo prettig om je geen zorgen te hoeven maken over je administratie, bijbehorende aangiftes, de jaarrekening en de aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting.

Advies en tarief

Voor praktische ondernemersvragen kun je uiteraard ook terecht. Je krijgt kundig en actueel advies. Binnen het kantoor zijn abonnementen voor actuele vakliteratuur en naslagwerk aanwezig. Noodzakelijke adviezen van collega fiscalisten of juridische kennis wordt tijdig aangegeven.

JSAK maakt vaste prijsafspraken voor de aangeboden werkzaamheden. Dat is duidelijk en weet je altijd waar je aan toe bent. Een kennismakingsgesprek geeft helderheid over de omvang van je administratie en kan daar een passend tarief op afgestemd worden.

Noordervaartdijk 26 1561 PT
KROMMENIE

+31 612 706285

© 2019 Jolanda Slecht Administratiekantoor.
Made by Vogelpoel.nl